Feb 13, 2012

Saya jual ikan bilis...


Assalammualakum.....

Banyak hari juga tak update blog.Minggu ni anak-anak sekolah hari sabtu .Sibuk la nak menghantar dan mengambil.Wafi n Sofiya pula kursus kepimpinan ...pukul 430 baru balik.So duduk diam-diam je la kat rumah .
Last week saya ke Craft World...husband bagi time 15min je sebab nak ambil widad dari sekolah.Sebelum tu kami ke Digitall Mall Sek 14 ambil laptop husband.Bulan ni kami beli komputer dan laptop.pengsan ...Melalut sudah ...ke CW saya beli ruler je.Kain-kain semua tak sempat nak tengok..kesian sungguh kan ...



Ingat tak saya kata nak tunjuk apa yang saya beli di Kota Bahru .Hehehe ini lah baju batik untuk anak-anak lelaki saya .Ada macam YB tak ...hahahah .Murah juga sebab tu ambik.Boleh pergi kenduri pakai baju ni ...


Ini pula kerja husband saya .Buat bangku kecil .Lebih kayu-kayu yang buat rak dulu.Tapi belum cat lagi .Saya pula komen kecil sangat .Patut besar sikit ...hehhehe dah orang tolong buat komen pula kan ...


Ha....ini baru kena dengan tajuk.Sebenarnya saya ada juga jual ikan bilis.Ini baru pergi ambil stok malam tadi .Dah lama juga buat kerja ni cuma tak meluas.Adik saya lagi aktif sebulan kadang sampai 30-40kg.Saya selalunya bila ada yang order baru pergi ambil.Tapi dak ada pelanggan setia la.Ikan bilis ni rangup,kalau goreng pun tak liat.Saya jual 1kg RM36.Kalau teringin boleh la email saya .Boleh saya hantar kan kalau area Kajang,Puchong n Putrajaya ni .

Ok ,sekarang ni banyak kes cirit biritkan ,nak kongsi sikit info dapat dari anak saudara saya yang kerja di KK jangan beli ais dari luar ,air mineral pun jangan beli juga.Kalau boleh bawalah dari rumah.Kalau makan diluar better ambik ais panas or suam je. ...lepas tu selalu cuci tangan .
Ok jaga kesihatan.Saya dah mula semula hand sanitizer....

9 comments:

  1. cantik bj kemeja batik tu kak ;)

    ReplyDelete
  2. thanks for the reminder pasal ais tuh. kami jarang makan kat luar tp kalau makan tuh mmg selalunya Izzah akan ambik minuman berais.

    wahhh kalau dekat2 ngan rumah awak nak jugak saya ambik barang sekilo hehe..

    ReplyDelete
  3. wahhhhhhhhhhhhh biar betul jual ikan bilis? berapa paling sikit kalau nak beli? saya tinggal puchong.. saya mmg ada msalah nak beli ikan bilis sbb selalu tgok yg rosak2 je.. terus hilang rasa nak beli..

    ReplyDelete
  4. mila...hehehe pos ok ke?rajin juga g gombak ,ada kakak ipar kat sana,service keta pun kat sana

    ReplyDelete
  5. salam baby erk...hehe 500g.tapi selalu customer ambik 1kg.saya pun simpan stok untuk makan pun 1kg.kalau minat bg tahu la nanti boleh anta

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak suzie ambik kt mne ikan blis 2..sy pon de jual ikan blis gk..dri ganu..rm20/kg..yg dh kopek..

      Delete
  6. Kak Suzie,
    cantik baju batik tu. Memang lawa batik kat Kelantan. Tu pasal bila balik kampung suami di Kelantan, Yati elak pi kedai batik ni, takut kang habis borong.
    Pandai husband Kak Suzie bertukang ya.
    Itu la dia, banyak kes cirit birit, kat Perak pula tu. Betul juga kan, ais tu kita tak tau dia buat guna air masak ke, apa ke.

    ReplyDelete
  7. Yati ...akak x beli untuk akak pun .Akak ada 2 pasang je baju batik tu pun dah lama sangat dah tapi still elok sebab akak hantar dry clean.yg ni beli untuk anak-anak je.
    hehehe bertahun nak siap yati .

    ReplyDelete