Apr 3, 2012

Berdebar-debar .......


Assalamualaikum....

Pagi semalam lepas husband dan anak2  pergi kerja dan ke sekolah ( husband dah start kerja baru so kena pergi office tapi still ada juga offshore) saya BW ler kejap sebelum affan bangun.Qaid dah masuk toilet mandi .Saya leka tu tetiba Qaid jerit mama...ada ulat warna hitam tapi panjang.Memang banyak ulat kat rumah saya ni ...ulat gonggong lagi satu tak tahu nama ulat apa.Gerak hati saya nak tengok ulat yang Qaid cakap tu,sebab kadang-kadang budak2 ni ulat yang biasa tu pun dia terjerit juga.Bila saya pandang je saya nampak elok je hitam bergulung.Berderau darah saya.Nak buat macam ni .....jantung saya dah macam nak tercabut.Nak panggil Khalid jiran depan saya ni mesti dia tengah tidur lagi.Wife dia mesti dah keluar.Nak panggil jiran sebelah maybe dah pergi hantar anak sekolah.Dalam panik-panik tu dalam kepala ingat buluh ,mana nak cari buluh ni ,pastu teringat parang panjang .Ambil parang lepas nak ketuk macam mana ni .Karang kot dia angkat kepala terkejut aku ni ....hahahahah Rasanya masa tu kalau toreh muka saya confirm tak keluar darah .Akhirnya saya ketuk juga ,cincang sampai mati .Lepas buang tempat bakar sampah kat luar.Lepas tu nak tenang tu saya pun sidai kain .....hahahahaha Memang takut betul saya .Sebenarnya si marayap tu besar jaring kelingking panjang maybe 2 jengkal kot .Tapi sebab warna hitam saya memang dah dapat agak ular kapak.Fuhhhh sekarang ni rasa macam sejuk tapak kaki takut ada lagi ....

gambar ni bawah ni saja je ....heheheh mengubat duka.Saya makan banyak semalam sebab suspen tu ....hahahah.Ikan tenggiri masak asam dengan suhun ,bayam rebus dengan sambal.tu je ...tapi sedap untuk lunch semalam ....




ok jumpa lagi nanti ....

3 comments:

  1. kalau kat kampung dulu2 selalu jugak camtu.. tetiba nampak melilit kat tepi atas, adoii seriau.. orang tua2 kata kena cakap dulu kat ular tuh supaya pergi, kalau dia degil baru bunuh. Yo ke idok tak tau lah

    ReplyDelete
  2. huhu..risaunya..dulu kala jengking hitam legam masuk umah..dh le besau..nasib baik adik ade tlg bunuh dia..

    ReplyDelete