Nov 21, 2012

Kuala Kangsar ....Bandar Diraja

Assalamualaikum ...

Last post janji dah nak cerita kan ...so inilah ceritanya ...hehehehhe
Tak ada lah ...saya dulu bersekolah di Vokasional Kuala Kangsar course Bakeri N Confectionary tapi saya lebih suka menjahit lagi ...heheheh

On the way balik ke Taiping kami sempat singgah ke Pekan Kuala Kangsar .Makan laksa tepi sungai Kuala ,pergi ke taman MDKK tu then ke tempat membuat labu sayung .

Masa sekolah dulu memang biasa ke Masjid Bukit Chandan sebab ada kursus motivasi .Dah tak ingat berpa kali ke sana.Tapi sejak dah tak sekolah lalu pun dah tak pernah .So kesempatan baru ni saja bawa anak-anak tengok pekan Kuale.Suka budak-budak ni .Walaupun tak masuk cuma lalu dan tengok-tengok itu pun budak-budak ni dah excited.Cantik kan .....

Kami berhenti makan tengahhari di tepi sungai Perak.Saya makan laksa ...memang sedap .

Lepas makan jalan sikit ada taman .Redup taman ni .Tengahhari pun boelh lepak-lepak.Titi gantung ni yang budak-budak ni suka .Still bergoyang-goyang bila kita jalan .Affan dengan Qaid memang takut sikit ...heheheh Lelaki besar tu anak buah saya selaku co-pilot .heheheh kalau drive sendiri husband tak bagi so kena import co pilot dari Perak ....nasib baik anak buah lelaki ramai ...hhehehe untung keluarga besar ni 

Ronda -ronda tengok masjid ni .Kami tak singgah sebab nak balik cepat .Kakak saya dah nak keluar wad hari tu 

Saya rasa still macam saya zaman sekolah dulu ...bersih ,cantik dan still memukau 

Ini pula Istana Iskadariah 

Ini pintu depan istana 

Ini muzium diraja...tapi tutup maybe ada renovation kot 

Singgah ke Sayung ....anak-anak saya suka sangat tengok ni .Mama x tengok sebab sibuk tengok nak beli labu sayung ...hehehe

Dapat hadiah ni .....suka 

Saya beli lampu ....tapi saya x suka hitam ni saya suka warna original ...

Dapat jalan memang la suka ....

Layan ......

No comments:

Post a Comment