Dec 9, 2012

Jalan ke Bandung (part 1)

Assalamualaikum...

Boleh tak nak cerita jalan ke Bandung.Cerita ni dari pengalaman saya dan dari pengamatan saya .Hehehehe
Lain orang lain pengalamannya kan...Kami pergi 5 hari 4 malam .
Flight saya ke Bandung sebenarnya pada 1hb12 flight pukul 1830.Tapi tukar ke pukul 1630.Masa ni saya dah best sebab sampai pukul 1730 di Bandung .Dalam kepala awal lagi ni boleh pergi jalan-jalan dulu.
Sebenarnya tak pernah nak tanya pula rupanya Bandung tu lewat sejam dari Malaysia.530 petang tu nak maghrib .Maghrib di sana pukul 1800.hehehehe pengalaman ke oversea.24hrs sebelum flight dapat sms flight retime lagi pukul 1920 .....waaaaaa tukar lagi .Aduh sampai Bandung pukul 2020 maknanya time Malaysia dah 930 mlm .Memang lewat ler...
1hb tu hari Sabtu so anak -anak pergi ke kelas art seperti biasa .Kami kena pergi airport awal sebab saya dah tak ingat password airasia so tak boleh nak buat web check in .Booking tiket bulan Februari sampai dah lupa ...ehhehehe.Saya sempat masak untuk lunch dah bawa bekal nasi 2 bekas masuk bag untuk check in, 1 bekas lagi bawa bekal kalau nak makan di airport .Lepas tu saya goreng cekodok pisang 2 bekas juga masukkan dalan seal plastik .Lawa sikit bekas makan kat airport .hehehhe Mula-mula husband kata tak payah bawalah kita cari makan di Bandung tapi saya kata biarlah bawa kita ni anak ramai .Saya bawa bekal sambal ikan bilis kering ....banyak juga sampai bawa balik ke Malaysia semula...ehhehehe

Kami bertolak ke airport pukul 3 sampai di airport pukul 4 lebih sikit .Dah asar so husband pergi check in dulu widad minta nasi lapar dah .Ok buka bekal nasi sambil tunggu abah check in .Yang lain makan cekodok .Air mineral je ...Siap check in kami solat then masuk kan bag so dah boleh masuk waiting room ....

Muka excited anak-anak saya nak naik flight

Ini lah mok sah dan tok lik peneman kami di bandung
Dalam waiting room dapat info lagi flight delay lagi jadi pukul 1935 hmmmmm saya dah buka bekal nasi suap anak -anak .Husband beli cheese bun ....masa ni memang dah lapar semua orang .Tok lik pun dah time makan ubat so dia makan cheese bun dengan cekodok pisang .Hahhahahaha Nasi saya dah habis terus buang je bekas microwave tu .Tepat 1935 baru kami dapat masuk flight .Affan dah nangis sikit sebab dah penat dan lapar ,Qaid still ok lagi .Kami bawa stoller sebab Affan selalunya akan tidur tak kira dimana kalau time dia tidur dia akan tidur.
Ok pukul 2000 malam fly to Bandung ....yeeaaayyy sebenarnya dalam flightlah masa yang tak best sekali ..huhuhuh ...kami semua makan dalam flight .Saya order untuk anak-anak then saya beli nasi padang share dengan husband ....
Sampai di airport In sudah tunggu .In ni anak saudara Tok lik so rasa selamat dan senang berurusan .Toklik ni ramai saudara di Indonesia sebab ayahnya asal dari sana .Mok sah ni mak saudara husband .

Oklah dah panjang nanti saya cerita lagi .....jangan lupa baca tau ...heheheh

1. bestnya...sure byk shopping kain kat sana kn

2. tak sabar dah nak baca sambungan episode 2 ni hihihi...

1. Tq ...nasib baik cakap macam tu kalau tak tahu nak sambung ke tak ....heheheh

3. syoknye blh p oversea..nnt citer apa yg bes kat sne ye..kot terbukak ati nk p jgk.. :D

1. Zira ...pergi lah ...bila sampai sana baru tahu istimewanya Bandung .Akak dulu selalu risau bab toilet ,bab makan ,bab surau tapi alhamdulillah sangat puas hati .Itu yang macam nak pergi lagi

4. Bestnya pergi Bandung, kak Suzie sefamily. Banyak kali pulak flight delayed yek.. cepat sambung cerita, kak! :D

1. Yati ...best sangat .release tension.And ini kira bonus dari hubby la.Pergi tu naik flight Indo itu asyik delay je tu ...
      Tq ...sebab suruh sambung cerita ...jangan jemu tau ...

5. best tak bandung ? ada plan nak ke sana jgk tapi teman takut gempa bumi..eheheh
    nak tunggu episod shopping kain jgk..

6. FYI NEED RENT CAR IB BANDUNG CALL US

RENTAL CAR IN BANDUNG NEW AVANZA 2013

PAKET MURAH : RP 400.000
    INCLUDE:
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS DRIVER
    > PLUS BBM
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT

NEED HOME STAY
    NEW PAKET CARS + HOMESTAY = RP 900.000 NETT
    INCLUDE :
    > STAY FOR 2D/1N HOUSE IN PESONA BALI RESIDENCE ONLY 5 MINUTES FROM TOLL GATE BUAH BATU
    > 2 BEDROOM + 1 BATHROOM FOR 2D/1N
    > FOR 4 PEOPLE + 2 KIDS UNDER 12 YEARS
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)