Dec 13, 2012

Jalan ke Bandung (Part 3)

Assalamualaikum ......

Niat di hati saya ingat tidak mahu bercerita kisah ke Bandung ni .Apa lah sangat kan Bandung je .Tapi Jaja menantu Mok Sah yang selalu jadi silent reader saya pesan banyak kali jangan lupa tulis blog tau...banyak kali dia pesan .Hhehehe saya pun oklah tulislah .Ada la gambar sikit-sikit tu boleh lah masukkan .Rasa menyesal pula tak bawa camera.Sebenarnya iphone saya ni pun ok, cuma baterinya tak boleh tahan lama .Oklah sambung cerita .

Ok hari kedua ni saya dah tak dengar azan subuh pukul 4 tu ,maybe penat sangat .Saya sedar pukul 530 terus ke tingkap alamak dah cerah .Kelam kabut solat subuh ...hehehe .Pukul 730 baru kami turun breakfast .Sebelum turun tu wafi bancuh milo maybe dalam 4 bungkus 3 in 1 tu .Husband minum kopi 3in 1 saya bawa dari Malaysia  .Lepas tu baru turun breakfast ,bilik kami included breakfast untuk 3 dewasa .Kena bayar 50000 untuk 2 anak-anak .Menunya hari-hari nasi putih dengan lauk ,ada mi ( hari-hari tukar mi seakan maggi ,angel hair dan  sekali tu dah tak ingat ) ada bubur nasi ( saya suka ,sedap ) kemudian roti .Air pula ada kopi n teh .

Time for mama n abah ...ehehhehehe Pak In pangilan anak-anak saya dengan supir kami ni Dia muda dua tahun dari kami .Senang hati dengan dia  maybe dia sedara so kita pun senang hati dengan dia .
Ok pagi-pagi lagi kami dah ke Pasar Baru .Lebih kurang Pasar Siti Khatijah tapi canggih lah sikit dan tak busuk  .Ada escalator ,parking di setiap tingkat .Pasar baru ni buka pada pukul  9 ,kami sampai pukul 845.Masuk je kawasan kedai terus nampak kedai jubah ,kedai telekung tapi saya dan moksah masuk kedai jubah .Niat hati saya tak nak beli tapi terbeli hehehehe Belikan jubah untuk wafi n sofiya.Diaorang pakai size M saya saiz XL.Saya punya ok ok tak payah altered lagi tapi wafi dan sofiya kena potong sebab labuh .Kalau di Malaysia saiz jubah saya size M .Kecil molek je diaorang ni kan .

Sebelum masuk ke pasar baru tu dah cakap dengan In akak nak ke  kedai kain Angel.Dia angguk je .Masa nak bayar jubah husband hilang .Saya memang tak pegang duit .Duit semua dengan husband .Bag pack saya ada tuala kecil,pampers affan ,baju affan ,air mineral 2 botol dan coco crunch sebungkus bawa dari Malaysia . Rupanya dia dah merayap dengan In pergi kedai kain Angel beli kain untuk buat kemeja .Hmmmmmm jeles ni .New Angel ni di tingkat 2 .......nak cerita panjang sikit bab ni ...heheheheh biar lah ada yang terliur ...hahahahah

Tengok ,ini shopping bag angel ,tangkai nya kayu .Tengok bag dah teruja ...hahahha.Saya lepak dalam ni lebih kurang satu setengah jam.Dari Malaysia lagi memang saya dah tulis apa nak beli so tak la macam terpinga-pinga.Cuma tinggal nak memilih je yang cantik-cantik.Di Angel ini lah paling banyak habis duit .Hahahahah 3 juta you ...heheehehe pengsan mak .

Kalau siapa -siapa yang memang pantang tengok kain ,kalau kesini memang rambang mata .Kainnya banyak ....rasanya tak boleh samakan kedai kain di Malaysia ,dan harganya  murah .Murah sungguh itu yang jadi macam kalau boleh nak beli satu kedai ...hahahha

 Ok kat sebelah ni lace kami anak beranak , yang pink terang sikit tu border lace ,yang krim n satin pink anak-anak saya.Yang peach tu saya punya dah yang gold tu saya punya juga .Semeter rm 10 .Saya beli 12 meter warna bunganya lain-lain hadiah untuk kakak-kakak saya dan adik saya .Ni nak pakai kenduri anak buah saya nanti ....Saya juga beli cotton untuk baju melayu husband dan anak lelaki saya .Kalau di jakel memang mahal .



Ini japanese cotton.Bila bab kat sini saya memang rambang mata .Huhuhu semeter RM5.Waaaaaa tak boleh ambik banyak-banyak.Sebab dah banyak ....huhuhuu .Ada swiss cotton ,ada knit cotton tapi memang murah .Saya ada juga beli kain untuk tudung half moon ...murah juga ....











Ok ini ole-ole untuk adik beradik husband .Baju melayu untuk FIL ,kain kemeja untuk FIL juga ,dia kirim.Dan japanese cotton sepasang seorang untuk kakak dan adik husband n MIL.Saya memang pening bila tengok cotton ni .













Dah habis bab kain ....saya dah cukup puas hati .Lepas ke kedai kain tu kami cari swimming suit muslimah untuk my girls.Baju lama diaorang seluar pendek so yang ni dapat muslimah. Budak-budak punya harga dalam rm 35 saya beli 3 helai dapat la dalam rm 30 ringgit Lebih kurang .Mok sah beli saiz dewasa harga dalam RM 50 .Sebenarnya dalam pasar baru ni saya tak pusing habis .Dah lapar ....dah pukul 1100 .....kalau ikut Jaja macam -macam barang ada lagi dalam Pasar Baru tu .Tak apa next time ....

Keluar dari pasar baru anak-anak saya dah bising .Lapar ....so kami decide makan masakan padang .Kali ini kami makan di Restoran Sederhana .Lunch tu saya boleh lagi makan sambal hejo ,dendeng then saya minta strawberry FN.No ice tapi dalam peti so sejuk .Lega ...dah lama tak minum ais .
Lepas makan kami cari in Parfume di Jalan Banteng .Ini pengaruh dari blog ler....Kami pergi, orang punya ramai tungguh perfume.Ramai dari Malaysia juga .Saya dengan confident order plesure estee lauder dan husband dunhill red.35ml harganya 35000 rp.60ml 60000rp.Tapi cakap terus terang saya tak suka .Bukan bau plesure saya .Saya ni memang tak boleh bau perfume murah-murah .Saya pening .Kalau original pun kadang-kadang saya tak tahan .Sejak dulu estee lauder plesure ni lah perfume saya .Tak pernah tukar .Tapi husband ok je cuma dia kata tak tahan lama ....saya sembur sikit dah pening ...ohhhh tidak .So kalau orang macam saya tak payah lah beli .Kalau ada yang memang ok suka tukar-tukar pefume memang berbaloi kot .Bestnya kat sini kita boleh nampak dia bancuh perfume tu depan kita .

Untuk hari kedua ni saya berhenti dulu .Sebab hari ni memang kami berjalan dan bershopping hingga ke malam ...Nanti saya sambung lagi .Jangan jemu tau ....travel ke bandung dengan 5 anak ....hehehehe

Salam semua.....jumpa lagi nanti

10 comments:

  1. bab shopping kain tuh yg melelah ayaq liur tuh hahaha. kalau g maunyer berpinau mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mila...bila balik rasa nyesal pula sebab x ronda pasar baru kalau x mesti boleh jumpa kain-kain yang best lagi

      Delete
  2. memang boleh koyak poket kt pasar baru tu.. rasa semua menda nak belikan? btw, tak sabar nak tengok kain2 lace tu jd baju...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pn Hazel ...itu la tapi nak banding kan dengan harga kat sini berbaloi juga la...

      Delete
  3. Bandung je? Yati jangan kan oversea, dalam negeri pun tak mampu nak pergi holiday. Sobs.. sobs.. hehe..
    Banyaknya kain kak Suzie borong.... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yati ...jangan la nangis ...ehhehe akak fikir lama tau nak reply msg yati ni ...hehehhe .Akak ni di kelilingi orang2 yang senang dan berduit nak berjalan .So Bandung ni macam diaorang x pandang sebab tu kak suzi rasa macam apa lah sangat Bandung kan ...tapi bagi kak suzi n yati sendiri dapat pergi tempat macam ni pun dah rezeki kan ...
      Akak ni shopping untuk baju raya tahun depan .So lepas ni pk nak jahit baju je kain semua dah beli

      Delete
  4. ..waaa borong sakan kak suzi..kalau pg bandung, mst kne bwk duit juta2 rupiah kan kak.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zira ....itu pun nyesal gak sebab main tangkap je ...kalau dapat berlama-lama lagi best ...hehehhe
      Makan pun beratus-ratus ribu rupiah ...hehhhee

      Delete