Mar 2, 2014

Susun dalam laci .....

Assalammualaikum.....

Lama tak cerita cerita dalam blog ni. Bulan februari banyak cuti dan setiap minggu ada je program. 

Dah lama nak cerita pasal kemas kemas ni. Bukan apa tetiba rajin tengok utube. May be juga jeles sama si zila mama D. Heheheh dia rajin tau. I pun nak juga rajin tapi i tak boleh rajin macam dia. 

Datang idea ni bila fikir macam mana nak susun drawer ni. Dah lama beli drawer tapi barang barang main simpan je. So bila tengok tengok balik kalau susun elok elok mesti banyak benda boleh disimpan. 


Gambar bawah ni laci bawah sekali. Saya simpan tudung. Bila dah lipat dan disusun muat semua tudung. Nak cari pun senang. Nampak semua warna. Tak ada lagi tudung yang beli dah lama tapi tak pakai. Heheheh.Tudung saya ada syria , awning lembut, shawl ....tu je. Awning keras dah lama tak pakai. Malas nak jaga.




Drawer ni pula second drawer dari bawah. Saya simpan singlet husband , boxer , tie dan stokin. Sebelum ni di asingkan. Susah dia nak cari. So bila dah susun macam ni sekali buka drawer semua lengkap. Susun pula nampak semua  warna. .....saya dapat tips ni dari youtube. Alejandra namanya. Dalam banyak banyak video tu saya paling suka dia. 


Ini drawer yang kecil kecil tu lah. Saya simpan inner , stokin , inner tudung syria , kain dalam , bra , panties. Laci kecil tapi dalam tu saya simpan alat make up. Panties saya lipat gulung dan disusun dalam laci. Nampak semua warna panties. Saya belajar gulung ni dari pembantu rumah saya Tini, yang lama sekali kerja dengan saya. Bila panties ni digulung memang tak terbuka atau terlerai. Tapi segan lah nak letak gambar dalam ni. Hehheeh






T shirt husband yang tinggal ni saja. Semua yang tak dipakai saya kumpul dan disedekah. Ada yang tak disentuh lansung hampir 3 tahun. Sabar jelah. Nak cari pun senang saya susun ikut warna. Wardrobe ni dalam bilik saya , so saya yang simpan, saya yang susun. 


Setakat ini baru drawer , wardrobe dan drawer anak anak dara saya kemas. Banyak step lagi ni. Huhuh harap rajin lah 2-3 bulan ni. Sampai sini dulu .......jumpa lagi nanti. 






14 comments:

  1. Bila tengok tersusun macam ni mel pun semangat sikit nak mengemas bilik. Tapi kadang2 bila nak cepat main ambil je baju dalam almari last2 bersepah balik..sabo jela. Kalau diri sendiri buat takpe, kalau orang lain, mau terbakar hati..uhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom jom. Bilik akak akak kmas sendiri. Yang teruk nak kena kemas bilik anak dara. Mesti buat check up sebulan sekali. Nanti main sumbat je.

      Delete
  2. akakkkkkk.... best la susun atur akak ni... saya suka la almari tu.. ada drawer kecik2..memang senang nak kontrol kesepahan.. akak.. saya tidak la rajin.. rumah saya sepah doplohempatjam.. hahahha... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zila akak ni x minat nak belajar susun susun ni tapi anak dara berdua tu suka tengok youtube make up. Sekali akak tertengok juga. Tu yang dapat idea. Rumah akak pun zila. Letih nak kemas.

      Delete
  3. rasa mcm nak cari drawer mcm awaklah... currently yg kecik2 tuh letak dlm box yg attach kat katil, lama skit tak kemas, cari barang pun tak jumpa hahaha
    Kena ambik aura rajin jugak nih hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya beli drawer ni kedai apa tah. X ingat. Dok lalu tu rasa macam dah tutup. Perabot dia mmg lawa2 tapi promosi kurang kot. So x glamour. Tapi mmg senang drawer ni.

      Delete
  4. kemasnyaaa...me likeyyyyy =))

    ReplyDelete
  5. Bagus juga teknik lipat benda dalam drawer macam ni. Yati punya, sesedap rasa je. Yang paling bawah, tak nampak. Kalau nak pakai, ambik paling atas. Kikiki.. lepas ni, boleh la cuba, itu pun kalau seru mai. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pun sama lah yati ....skrg puas hati tapi banyak lagi nak kena kemas. Huhuhu

      Delete
  6. Senang nak mencari. Takdelah asyik pakai yang sama sebab capai bahagian di at as.

    ReplyDelete
  7. Comel drawer ni..boleh susu.byk brg n bju2

    ReplyDelete
  8. Tukang kebun....bila dah kemas gini baru tau ehhh dah lama tak pakai tudung ni. Hihihi

    ReplyDelete
  9. Alynn ....memang bila pergi kedai tu terus berkenan ....

    ReplyDelete