Jan 11, 2015

Summer Camp di kem ayer itam batu kurau -1


Assalammualaikum.....

Summer Camp di Kem Air Itam Batu Kurau .Kem ni milik abang saya .Setiap minggu memang ada saja kumpulan pelajar ,pelajar ipt melakukan aktiviti di kem ini.Jadinya summer kem untuk anak-anak tak dapat dilakukan.Last minit ada yang batalkan so apalagi abang saya terus hubungi kami semua untuk kem ni .Saya pun kelam kabut juga sebab short notice.

Summer camp ni sebenarnya dah dibuatkan pada tahun 2013 .Cuma tahun 2013  my gegirls saja join boys dan saya tak join.Kebetulan saya nak prepare persekolahan , ada tetamu , suami pula kena ke office 8-5.Kesian pula nak tinggalkan dia.Dan tahun 2014 dapat lah saya join .Penat sangat tapi memang best .Tidur di dalam khemah , berkayak , main galah panjang , main bola di pandang yang luas , makan makanan kampung cuma kutip ulam ulam di kem.Memang teruja... 
Jom layan keindahan bukit bukau .....




Sepatutnya lepas lapur diri anak-anak dapatlah naik bas pusing kampung tapi bas pula rosak ...heheh so kami terus ke kem .Sampai je kena pasang khemah.Kalau tidak kena tidur beralaskan rumput dan beratapkan langit .



Anak- anak saya yang buat pertama kali join camp ni ....



Anak-anak ...apa yang dia tahu cukup masa nak mkan ...saya belikan capati.




Antara yang join.....semua anak-anak saudara saya .Tak ada orang luar .



Yeeeeaaaa.......wajah wajah ceria.Diaorang ni semua teruja sebab dapat jumpa dengan sepupu je...itu je 


Dah siap khemah ....



Dah siap main bola sekejap ....panaskan badan .


Malam tu kami ada unggun api ...dan ada night walk.Saya tak join pun cuma menikmati bintang-bintang di langit ...memang cantik sangat Masya Allah ...Persempahan dari anak-anak ...dapat hadiah .semua terlibat ....

Malam tu kami dinner ayam goreng , pucuk salang rebus dan sambal belacan.Simple je tapi memang sedap sebab penat lepas main sungai sekejap sebelum maghrib lepas solat terus makan ....Tapi semua orang terlupa nak snap makanan ...sebab lapar kot ..heheheh

Jumpa next entry .....kem air itam..ini baru hari pertama 

8 comments:

  1. wah seronoknya aktiviti kekeluargaan macamni. Macam family day dah. Last mel sertai masa tahun 2002 ha..Tapi kalau suh join lagi rasa tak mau kot, sebab mel pernah sesat dalam hutan sorang2. uhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah macam famili day juga....kami memang selalu berkumpul di kem ni cuma jarang tidur..

      Delete
  2. Wah.. tidor dalam khemah ye..
    Teringat pulak zaman budak-budak dulu. Khemah belakang rumah. Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aa..yati tidur dalam khemah...malam pertama kami atas padang malam kedua dah masuk bawah dewan sebab hujan ....

      Delete
  3. Bagus activity begini mengeratkan hubungan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak anak merengek nak sgt kem .last year best so nak lagi lah....mmg. diaorg rapat dgn sepupu semua

      Delete
  4. Seronoknya.. anak2 dah besar seronok join aktiviti gini kan kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. last year baby pun ada....tahun ni x da sebab mak n ayah baby busy...hehheh

      Delete