May 13, 2012

Sarung kusyen

Assalammualaikum ...

Ha...keluar pun jahit menjahit ni ....heheheh.Lama dah siap ni baru last week ambil gambar .Lepas tu peram lagi dalam camera.Biasalah mama rajin .
Ini sebenarnya tukar sarung je .sarung yang lepas saya guna t-shirt la dan tak ada tulis apa-apa nama.so dah lama juga la tak tukar so ni la baru kesempatan menjahitnya .Dah lama ingat nak tukar tapi tertangguh-tangguh je.Kusyen untuk kereta sebenarnya.so bila balik kampung selalu berebut bantal so buat satu seorang.


Kelakarkan gambar ni tapi bila tanya Qaid gambar apa dia boleh jawab.Maknanya oklah applique tu ...hahahah

Yang ni seminggu saya nak siapkan ...Jahit pula masa dalam kereta tunggu anak-anak balik sekolah .Nampak simple tapi jenuh le nak siapkan ...

ini pula Sofiya .....tak nampak pula namanya ...benang warna kuning ...

Ini bila tanya affan dia jawab ikan ....menjadi ler tu heheheh

Wafi je belum siap.Saya dah jahit tapi dia nak tampal nama ...jahit sendiri saya cakap .Hehheeheh dah besar kan dah boleh harap .Saya sekarang tengah sibuk-sibuk nak jahit baju raya anak-anak sebab bulan 6 ni dah nak pakai.Mama punya tak kisah banyak baju .Anak-dara ni baju semua dah pendek.Sofiya pula semua baju dah ketat.Tu yang nak kena jahit baju .takkan nak pakai jeans dengan T-shirt pula...nak jadi flower lagi ...hmmmmmm .Kalau sempat siap boleh jahit baju mama sekali ...heheheh nak juga interprem...

Oklah sampai sini dulu nanti sambung lagi yer......


6 comments:

  1. hehe..cute je kak appliquéd tu...yg 1st tu mula2 sy igt ikan, tp tgk balik penyu la..hehe..comel and cute ;)

    ReplyDelete
  2. simple tapi comel sesangat... nama diorg tuh diorg jahit sendiri ke? baguslah diorg ni diajar dari kecik untuk jadi kreatif

    ReplyDelete
  3. Noen ...heheheh tangan akak keras kalau bab lukis ni

    ReplyDelete
  4. Mila...saya jahit dengan mesin jahit je...wafi je dia jahit sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. wafi darjah berapa? saya darjah 4 ke 5 ke dah pegang jarum dah.. hehe..

      Delete
  5. jadik sangat la aplique tu kak! :D
    hasil seni tu.. hehe

    ReplyDelete