Jan 3, 2013

Jalan Ke Bandung ( Part 5)

Assalammualaikum .....

Ok last cerita .Hehehehhe jenuh ler dok tunggu yer.Sampai dah lupa dah pasal Bandung .Sibuk dengan budak-budak sekolah.

Ok pendekkan cerita ....hari terakhir kami di Bandung .Serius cakap sejuk sangat pagi tu .Bestnye...huhuhu.
Pagi tu seperti biasa shopping lagi .Memang niat kami pun kami nak jalan sekitar Bandung sahaja .Lepas tu kalau nak meneroka jauh-jauh lagi ok.

Pagi tu kami pergi Factory Outlet di Jalan Riau .Mok sah belum pergi so dia nak pergi .Kami on je cuma husband je nak lagi ke Toko 3.Tak puas lagi belek kat Toko 3 tu .Sebab awal sangat keluar kedai pun belum buka.Pusing 2 x pekan Bandung ....heheheehh semua kedai tutup lagi .Kat sana mall semua buka pukul 9pagi waktu Bandung .

Hmmmmm saya dengan anak-anak orang pertama masuk ke Heritage .Haahahahha.Kat sini banyak jual baju,handbag pun ada .Saya shopping t-shirt untuk anak-anak .Baju tidur diaorang seorang sepasang .Dalam sejam setengah kami kat situ kami pergi The Summit.Seberang jalan je .Walau matahari macam terik tapi udaranya nyaman gitu .

Di Summit ni kira last shopping la konon .Husband cari seluar kerja.Sebelah summit ada kedai tas tangan tapi saya tak masuk .Rugi tak masuk sebab husband kata banyak sangat handbag.Nanti saya cerita macam mana husband boleh masuk kesini .

Ok lepas keluar dari summit kami pergi ke Plaza Bandung .....sampai je sana kami dah kebulur.Plaza Bandung ni shopping mall.Mok sah ajak makan Pizza Hut .Ala Malaysia pun ada ....hahahhahah
Oklah Pizza pun pizza lah sebab dah tak boleh masuk nasi padang lagi dah .Menunya tak sama dengan Malaysia.Apa yang kami order semua habis .Pizza Hut memang best kat sini .Saya balik Malaysia cari pizza memang tak sama menunya ....wawawwaaaaaa rindu pizza hut bandung .Saya minum yogurt laici pehhhhh sedap betul....lepas ni kalau pergi lagi saya akan makan puas-puas ....hahahaaahha.Ok sepuluh orang makan kami habis rp500,000.Hebat tak makan pizza setengah juta ....

Lepas kenyang masuk kedai tudung Hessya.Ingat tak nak beli nak teman mok sah je tapi beli juga sebab murah .Seledang baru Rm6 sehelai .Tudung bawal tapi ala-ala sulam tampal pun rm6 je ....ha mana la mak tak beli.murah kan....

Lepas tu kami balik hotel ,mok sah pergi Gadut .Tempat barang kulit 2 jam dari Bandung .Petang tu kami jalan asing.Lepas solat book supir thru hotel pergi beli brownies kat Kartika Sari .Mula-mula ingat nak ke Amanda sekali tapi dah habis sejuta tak jadi .Hehhehehe Bila balik Malaysia anak-anak saya marah kenapa kita tak pergi hari pertama tu mama.Boleh makan puas-puas.Brownies sampai Malaysia taan 3 hari je.So siapa bawa anak-anak macam saya belilah brownies ,cheese stick buat isi perut bila machet .Lagi sedap dari makan coco crunch.Itulah yang anak-anak saya membebel...hehehehhehe.
Sebab sewa supir 3 jam so kami ronda lagi .Pergi Jln Dago .Saya masuk runawa.Dapatlah handbag satu ...hehehhehetapi yang tak tahan stokin yang qualitinya sama soxworld harganya baru rm1.50.Apa lagi borong stokin pla...
Saya keluar dari Jln Dago ni dah maghrib sibuk nak cari bag yang harga RM10.Dah malam mana lah ada lagi orang berjualan lagi .So pergi lagi The Summit sebab teringat memang ada jual lugage kat situ .Itu yang husband masuk Kedai Tas Tangan .Dia kata perempuan penuh satu tangan tu 2-3 handbag seorang .Hahahahahah so dapat lah bag di The Summit harga Rm150 kot brand CAT.Best tak ...ha kan....hmmmm memang murah .
Ok habis sudah .Malam tu kami dinner di hotel .Kami bertujuh baru 60 hinggit .Masa ni bag kami dah berat 70kg campur dengan brownies.Nasib baik ambil luggage 100kg.Jangan terperanjat ....heheheheheh
Esok pepagi lagi kami dah check out .Flight pukul 830 so kami keluar pukul 6pg.Tau tak ,kami ambil lagi satu kereta untuk bag sahaja.Heheheheeh .Lugage kami dengan mok sah 100kg.haahahahah

Ok ini nak cerita kat airport.Lepas check imigresen ada satu lounge rp75000.So kami lepak kat sini sebelum masuk flight.Sebenarnya staff disini boleh uruskan semua lugage kita ,imigresen tak payah beratur .Mana lah tahu kan ....Kami breakfast disini ,makanan sedap .Husband suka bubur pulut hitam memang sedap .Sambil kita minm dan makan dia dah ambil boarding past .Lepak lah kat situ sampailah masuk flight.so kalau rasa nak tempat yang selesa lepaklah disini .
Kami selamat sampai di Malaysia 1130.Panasnya ....hahahahhahaha.Ambil limo rm160....huhuhuh sedih lagi ....hahahahha masuk toilet airport tisu bersepah ...huhuhu....apo nak buat ...

Ok sampai disini dulu ....kalau agak2 tersalah ejaan sorry lah yer ...nak cepat .
Rindu lagi dengan pizza kat sana .....

1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

2. if willing to visit bandung again and look for rental carwith affordable price we are here