Jun 21, 2012

Salam Jumaat

Assalammualaikum ....

Salam Jumaat semua ...semoga melaluinya dengan penuh gembira.Balik dari cuti ni tak ada jahit apa -apa pun untuk nak ditayang kan. Ada pun jahit kain sekolah sofiya sebab dah ketat kat buntut.Sofiya memang comel sikit.lepas tu jahit baju sekolah widad,tak tahan tengok baju putih dia dah macam belacan.Dekat area poket penuh tapak tangan.Buat sehelai sahaja tapi bila nak basuh baju lama tu saya tak tahan nak tengok.Geram betul.
Lepas tu betulkan kain sekolah wafi sebab dah singkat.Macam-macam lah kan .Qaid pun saya carikan kan uniform baru sebab uniform lama tu dah koyak kat bahu.Semuanya macam baru naik sekolah ...nasib lah kan .Dulu pun saya bila naik penggal baru saya akan jahit baju baru sepasang sebab bila buka tahun baru saya buat sepasang je.Lepas tu pakai baju tahun lepas so lepas cuti 2 minggu ada lagi sepasang baju baru .

Semalam saya pasang cadar saya jahit sendiri , dah lama dah saya jahit rasanya bila saya mula aktif menjahit semula kot .Waktu saya di kampung kiranya sejak sekolah rendah saya selalu buat pencil box sendiri ,purse buat untuk kawan baik saya tapi semua tu jelejur je.Kadang-kadang mak minta tolong saya jahit sembat pada baju kurung tempahan.Bila di sekolah menengah saya mula jahit baju kurung sendiri .baju sekolah jelah.Mak saya potong saya jahit .

Bila dah kerja saya dah tinggal kerja menjahit ni then bila kahwin saya beli mesin jahit.Mesin jahit singer yang hitam tu .Itupun jahit apa lah sangat.Kemudian bila dah berhenti saya pergi kelas belajar jahit baju kurung dari situ minat saya mula berputik semula .So adalah cadar yang saya jahit dulu baru nak guna sebabnya heheheeh kelakar sarung bantal tu 4 biji semua tak sama .Lepas tu perap je ...semalam bila buka balik tengok keadaan cadar tu saya ketawa besar ....hahahahha.Macam ni rupa aku menjahit dulu ...heheh

Sekarang ni dah improve...belajar dari kesilapan sendiri ...betulkan ...hehehehe

Oklah sampai disini dulu ....2 minggu ni saya kena ulser semalam pergi beli ubat tapi malam tadi makan pain killer sebab berdenyut-denyut dah tak boleh tahan ........harap-harap 2-3 hari ni boleh lega dah ..

Ok semua ...jumpa lagi ...Terima kasih .

6 comments:

  1. saya pun kena ulcer kat mulut. Tindakan berani sakit saya buat adalah dengan meletakan garam (guna garam bukit tuh) kat tempat ulcer tuh.Nnt ianya akan bertukar warna, mcm berbuih gitu, then nnt akan berdarah skit. Tapi memang sakit yang amat, merah2 matalah... mmg cepat sembuh, lepas tuh dah tak sakit, cuma ada gatal2 skit jer, in 2 days terus sembuh. Ada berani? hihihi...
    Saya search kat internet, ada jugak org guna honey. and then ada jugak org suggest kumur2 dgn air garam, tapi saya ni nak cepat sembuh hihihi

    ReplyDelete
  2. Mila ...saya ni kena 3 tempat tu yang jd lama.Saya suka kumur air asam jawa campur garam.Berpinar biji mata ...hahahah yang teruk sangat ni sebab kena kat pipi belakang gusi bongsu.Tu yang sakit.kalau buka mulut berlaga dengan gigi...dah letak ubat ok kot 2-3 hari lagi

    ReplyDelete
  3. sy pun mula menjahit dr sekolah lg...mula2 mak potong kain, sy jahit..pastu slowly belajar potong bj sendiri...tp xpernah attend formal class pun..now bila ad si kecik tu, minat jahit dress makin menjadi2..hehe

    ReplyDelete
  4. bln lepas dh kena ulcer d mulut.. siksa.. nk try cara ganas (bubuh garam) x sampai hati. Jd sabar je la sampai sembuh. Panas2 ni kena minum air byk2. Tmbah2 cuaca berjerubu. Apa2pon, take care ya. jaga kesihatan.

    ReplyDelete
  5. noen ...dulu akak kerja susah nak cari waktu menjahit ,sejak dah jadi surirumah je best sikit .

    ReplyDelete
  6. Rosh ....dah lega ulcer saya ...panas kan sekrang dah macam bulan puasa kan ...

    ReplyDelete