Apr 7, 2014

Memenuhi jemputan Raja Sehari

Assalammualaikum....

Sabtu lepas ada 2 jemputan menyambut raja sehari .Satu tu jiran saya dan hari Khamis saya dapat wassap minta buatkan bunga rampai.Hari Sabtu dah majlis nya .So mana mana sempat jelah kan.Karysma Store pun jumaat tutup so beli je kat kedai kedai biasa.Dapat lah lace warna pink tu .Nak combine dengan putih tak ada pula so pandai pandai sendiri lah yer . Bunga ros beli di pasar Kajang. Husband cuti so kami merempit berdua. Heheheh cepat lah. Pandan banyak di belakang rumah. So ini lah hasilnya. Lace pink balut dengan doily dan letak reben putih pink.




Sebelah malam pula jemputan raja sehari juga. Diadakan di Hilton KL Sentral. Adik ipar kepada kakak ipar saya merangkap 2 pupu husband. So mentua saya pun join sekali lah. Meriah majlis ni ,ye lah grand gitu. 

Bersama mentua saya. Tengah beratur nak masuk grand ballroom. 



Ini lah suasa dalam ballroom. Cantik sangat. Macam candle light dinner gitu. 

Husband dengan waris waris nya. Kami duduk semeja. 

Ini pula photo booth. Dah nak balik sempat gambar berempat. Husband pun dah simpan kot dalam kereta. 

Boleh tak selfie macam ni. Hihihi. 

Ini saja gambar pengantin yang cantik di snap.
Gambar bawah ni menu menu yang dihidangkan. 

Mushroom soup dan charcoal bruscetta. 

Ini pula tamarind sorbet with plum sugar. Masam2 rasanya. 

Ni main course. Saya pilih lamb. Sambil makan sambil wassap dengan wafi. Wafi tanya habis ke mama. Besar ni. Tak habis balut tisu bawa balik , kami habiskan. Heheheh kesian budak kena tinggal. Saya makan lamb tu separuh je. Bukan portion saya , besar sangat. Cakap dengan husband ada air asam cicah habis lamb ni. Hihihi

Ini pula desset. Tak habis pun saya makan. Saya makan ice cream n chocolate fondant tu separuh ke. Kenyang sangat dah. 


Bila sampai kuih ni semua orang dah ketawa besar. Sebabnya dah kenyang then unik sangat disusun kuih muih tu. Waiter tu nak tolong pass kan kami pass sendiri je sambil angkat rak kuih tu. Saya tak makan pun sebab dah kenyang dah tak boleh masuk lagi dah. 
Ada lagi satu menu saya x snap. Rendang ayam dengan ravioli. Ok juga. Itu starter. 
Ok lah sampai disini dulu. Saya nak cerita wedding anak buah saya belum sempat sempat. Lepas ni lah . Harapnya dipermudahkan lah. 


10 comments:

  1. Lawaaa ballroom dia..
    Kak suzie..nampak vogue gitu..^^

    ReplyDelete
  2. Uniknya rak kuih tu...hihihi..menarik menarik

    ReplyDelete
  3. Grand nya wedding. Makanan pun nampak menarik. Kak Suzie nampak cantik. :-)

    ReplyDelete
  4. Mel....memang mel. Kak suzi pun cam jakun la juga hihihi tak pernah p majlis mewah gini.

    ReplyDelete
  5. Mama d ......grand sangat pengantin pun lawa

    ReplyDelete
  6. Rafhani .....kan. Unik sangat

    ReplyDelete
  7. Yati .....yerlah dua dua pengantinnya pun orang ada, so majlisnya pun mcm tu lah.
    Hihihi pakai baju raya je. Tq yati ....

    ReplyDelete
  8. wahhh tak pernah g majlis mewah camni, selalu tengok kat TV jer hihihi.

    Cantiklah baju n tudung awak suzie... suka colour tuh

    ReplyDelete
  9. Mila ....pernag pergi wedding kat hotel juga tapi yang ni paling grand pernah saya attend.
    Huhuhu baju raya rahun lepas. Saya beli kat butik ratu. Dah byk kali pakai pun.

    ReplyDelete