Mar 6, 2012

Kek Coklat kukus cawan

Assalamualaikum....

Selepas lunch tadi terus bancuh adunan kek coklat ni .Memang senang dan memang berbaloi.
Resepi dari blog Azli Razali .Saya memang suka sangat baca tip masakan beliau yang ditulis dalam Utusan hari Jumaat .Ini kali kedua saya guna resepi beliau memang menjadi .
Itulah kan ....tak baca resepi sampai habis saya letak adunan separuh ada yang lain tu letak hampit 3/4.Kan menderhaka namanya tu ...hahahahah.
Saya bancuh dan Wida yang tolong kukus kan .Dia pula kata mak suzi ..malas nya nak kukus banyak kali tindih boleh tak .Haaa kan....ambik hang ..... tindih lagi .Kek yang bawah tu dah tak nak naik.Gebu, cuma terbantutlah kan .Orang malas memang macam tu tapi pengajaran juga kan .Lepas ni jangan tindin dan letak kurang dari separuh, mesti cantik jadinya .
Guna pengukus pulut ni je sebab kukus yang bertingkat tu tudung periuknya kemek so tak boleh tutup rapat.Periuk ni memang berbaloi.Saya pernah kukus 6kg pulut guna periuk ni .sekali kukus je ....Hadiah masuk rumah  dari mentua 

Dah siap kukus ...yang ini  elok je saya masukkan adunan ,itupun terlebih juga sebab nanti kita nak letak toping lagi .

Ramai pembantu ...kita ...jadi manager la ...

Terpenuh sangat kan ....

Ini hiasan wafi punya ...penuh nya hiasannya

Ahmad Qaid ...tak sempat nak sejuk terus makan ...2 mangkuk sekaligus...

Sesiapa nak mencuba tu ,cubalah yer....memang best .1 adunan tu boleh dapat 25 cawan.Terlebih dari cukup .

2 comments:

  1. amboiii meriahnyer dapur. rumah mak saya ada satu kukusan mcm tuh, selalu buat kukus pulut. tp kalu saya guna kukusan biasa tuh jer.. yg bertingkat2 tuh...

    ReplyDelete
  2. Mila...ada gak macam tu tapi sudah kemek sikiut tudungnya so nanti keluar wapnya

    ReplyDelete