Mar 30, 2012

Kukur kelapa

assalammualaikum....Kelapa yang dah siap dikukur .Semalam tak tahu nak masak apa ,nasib baik ada kelapa so kukur buat masak lemak sawi.Manis nya rasa santan ni .Berbeza sangat dengan kelapa yang kita beli kat luar tu.Balik Alor Star hari tu  kakak saya bagi 5 biji kelapa.Cukup stok untuk 5-6 minggu .Kalau tak buat kuih ,kalau rajin buat kuih cepat je kelapa ni habis...

Sapa pandai guna kukur ni ...angkat tangan .Heheheeh saja ...sebab tahu mesti ramai kat luar sana tak tahu nak kukur kelapa.

4 comments:

  1. saya tahu kukur kelapa tapi tak tahu nak guna

    ReplyDelete
  2. Melor...ye la ...saya dulu mula belajar kukur kelapa sejak umur 13 tahun kot .Kelapa pula kelapa pokok sendiri .Besarnya sampai tak muat tangan nak pegang .

    ReplyDelete
  3. saya pandai...hehe..kt kg ade, kat umah sy sekarang ni un ade kukur ni ;)

    ReplyDelete
  4. Salam... saya dok carik kukur kelapa dah lama, saya asal anak org utara, tp menetap kat Sabah.. ingat nak cari kukur ni nak bawak balik Sabah... mana boleh dapat ye?

    ReplyDelete