Jun 27, 2012

Pillowcase blouse

Assalamualaikum...

Terjahit pillowcase blouse ni sebab kawan-kawan kat 1H1P dok tanyang-tayang dalam fb.So bila kemas-kemas kotak-kotak kain terjumpa la kain ni .Lebih baju kurung si Widad ni .Jahit lah blouse ni .Boleh je pakai nak jalan-jalan.Pakai dengan seluar skinny .heheheh



Hujung minggu lepas dalam hati nak kemas-kemas rumah .Rumah saya ni kalau kemas macam tak kemas.bangun pagi ahad tu buka sofa cover untuk basuh sambil tu dalam hati lepas ni nak kemas toys anak-anak .Ultraman yang tercabut tangan,tercabut kepala ,power ranger pun sama .Kata super hero tapi tercabut juga ...heheheh .nak buang semua tu .Tinggalkan yang elok-elok je .

Dalam dok kemas-kemas tu saya jumpa 2 ekor anak ular satu tu dah mati maybe sebab dia dok melilit kereta askar anak-anak saya .Seekor lagi masa saya tengah nak pilih-pilih toys tu dia keluar dari meja komputer.Bukan meja komputer sebenarnya  tapi meja kopi so cablenya husband lilitkan di kaki meja ,hidup pula tu .kali ni saya jirus air panas .Hmmmmm disebabkan tu lah saya korban kan  meja jahit saya dijadikan meja komputer ,dan disebab kan tu juga habis bawah katil saya kemas juga .Pagi tu anak-anak makan coco crunch sebab saya sibuk mengemas.

Isnin tu saya dah beli limau purut (sebiji rm2....mahal betul) dan letak di penjuru laman ,saya juga dah tabur belerang .Ahad tu juga saya ke Ikea cari rak dan meja.Dah sampai pun tapi belum habis kemas lagi .Hmmmmm hari ni pun saya ambil bibik  nor datang mob rumah lega sikit .Tu yang jahit blouse ni lepas gian ...heheheh penat fikir macammana la dia masuk .

Ok semua ....nak sevice mesin jahit tapi tak nak lama-lama kalau boleh satu hari boleh siap kat mana yer ....

4 comments:

  1. nasib baik anak yg masuk..risaunya if masuk benda2 asing kat dalam rumah kn...hmmm letak limau purut + belerang tu sebagai ape?xnk kasi bende2 mcm ni masuk kaw rumah kita ke?

    ReplyDelete
  2. salam suzi, ini mcm dah 2nd time (kl x silap) saya bc pasal ular masuk rumah suzie kan? aritu dlm blk air.. tp berani ye awak, kl saya confirm terjerit2 la jawabnya...:)

    ReplyDelete
  3. Belerang tu kata orang ular tak boleh baunya .Memang kuat pun bau belerang ni .Limau purut pun ular takut ...tak tahu lah usaha je lah .jangan masuk dalam rumah lagi .

    ReplyDelete
  4. Puan Hazel , memang pun ni dah 2 x.Apa nak buat, sejak kahwin banyak benda saya buat sendiri ..heheheh tapi bab ular ni kira baru juga la saya tangani hehehe .Harap jangan lah ada lagi lepas ni .

    ReplyDelete