Feb 28, 2013

Laptop ke computer ni .....?

Ini la knit cotton .....

 Assalammualaikum ....

Punya ler lama tak menjahit , ok ni cloth pad .Itu yang nak tanya dengan Mila Rimbun ....ok ke guna knit cotton .Sebabnya banyak scrap tudung so saya buat la untuk anak-anak dara saya .Saya punya belum di cuba .Tapi menurut sofiya dia suka pakai cp ni dari kotex tu .Lagi selesa .Mila ok tak ? Dalam tu saya lapik fabricnya like felt or cotton .Fail betul bab kain ni ...Mila dok cerita bamboo fleece tak tahu macammana rupanya .Lagi pun dah lama tak beli kain di kedai .Ada pun pergi cari kain untuk baju je .Sekarang ni tengah menjahit baju, bila dah siap nak cuba pakai ok tak .Kalau ok selamat duit mak cik ...heheheheh 

Laptop ke komputer .....
Ini lah laptop saya , Samsung rasanya baru 3 tahun kot.Tengok,  apa dah jadi .Keypad rosak lepas tu dah hampir 3 kali tukar charger .Sebelum beli charger yang dipakai sekarang hampir setahun juga lah terperap sebab tak ada charger .Puas juga saya cari di mid valley ,alamanda ,last sekali kami dapat di Mines.Pergi Digital Mall 2x tapi rosak .Sekejap pakai dah rosak .Ini lah lama sikit dah .Lebih 6 bulan dah .
Ada lagi satu laptop NEC kami dapat second hand sekolah juga .Lama husband pakai tapi sayang screen pula pecah.Sebab husband bawa kesana kesini .Sayang kan cerita dalam laptop tu so kami beli screen komputer biasa dah sambung pada keypad laptop .Heheheheh pelik kan .Saya punya rosak keypad husband punya rosak screen .Tapi laptop husband tu ok tak ada problem .Saya punya ni je kadang-kadang lembab , geram je .Kami ada lagi satu komputer yang itu sambung ke printer .PC tu lagi teruk dengan hangnya ,dengan virusnya dengan terkedek-kedeknya.Malas betul nak guna ....Walau ada 3 tapi selalu juga gaduh .Affan dengan Qaid je sebab hari sekolah budak sekolah tak boleh main komputer .Hhehehehe

Oklah membebel pula saya ni ,lepas ni ada cerita boleh ler cerita lagi ......

Jumpa lagi ....

10 comments:

  1. kena seru rupanya.. patut cepat jer masuk sini hihi..

    wah dah ada geng pakai pad yer.. memang ok sangat guna cotton knit Suzie... kalau nak lebih green, gunakan tshirt lama yg 100% cotton tuh jadikan cloth pad. terus boleh pakai kan. kalau yang baru ni after basuh beberapa kali baru betul2 serap. before that, mmg akan ada sedikit kebocoran sbb fabric tuh masih ada shield lg.

    untuk lapik dalam tuh boleh jer ikut kreativiti sendiri, ada jugak yang guna cotton batting tuh sbg sandwich, or few layer of flannel or guna few layer of bamboo sbb ianya organik cloth n kurang berbau, dan yang paling senang kering dan distribute blood evenly setakat yang saya guna adalah zorb.

    saya pun tengah plan nak buat pantyliner yg petite size untuk izzah.. budak2 ni aktif sgt mesti ada vaginal discharge jugak skit2 walaupun belum period kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ, skrg baru google google ,so dah survey2 juga banyak choice sebenarnya kan ....tak pe lepas ni kita tayang2 lagi

      Delete
  2. tgk gmbar kain bersayap..tapi tajuk lap top ke computer.. terperanjat ai.... hihihi... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAahaha zila akak ni nak cepat ...ikut je le

      Delete
  3. ..hehe..mmg kreatip la kak..xpnh try lg pkai CP..mmg selesa ye kak?

    ReplyDelete
  4. Betul, Yati pun tak boleh pakai kotex, dia boleh buat gatal.
    oo, boleh pulak sambung macam tu yek. Ingat tab je boleh sambung optional keyboard tu. Laptop pun boleh.

    ReplyDelete
  5. wah dh ada geng pakai cp..bagusla...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noen ...dah lama juga ...sejak dapat hadiah dari mila

      Delete