Jun 12, 2013

Suka dan duka

Assalammualaikum...

Cerita bulan Mei lagi dan di musim cuti sekolah.Ahad 26 Mei  minggu pertama saya dan adik beradik saya 2 biji mpv je kami ke majlis perkahwinan anak kepada sepupu saya .Di Felda Lepar Utara Pahang.Tak tahu jalan dan tak  check google map ke main redah je.Kami keluar pagi-pagi.Masuk highway LPT keluar di exit Chenor.
Kakak sayaasyik membebel  nape asyik kelapa sawit je ni .heheheh memang jauh dan rumah pengantin pun boleh tahan juga .Tapi yang best backgroung rumah tu nampak gunung tahan .Memang cantik.Saya tak snap gambar walaupun bawa camera.Sebab nya dah berkumpul saudara mara lagi best berborak hehehe.


Kakak saya baju coklat ,abang ipar dan adik saya yang baju oren.



Adik mak saya dari Labis dan suami ...kami panggil mak ibah .Berkumpul masa kenduri tu .

28 mei saya dapat berita bapa saudara husband saya meninggal di Kota Bahru .Mula-mula ingat tak nak balik .Husband masa tu on the way balik tapi tak tahu kat mana.Dia transit 2 airport so saya tak dapat contact.Bila mentua call tanya saya nak balik ke ? Sedih je dengar saya pun cari flight .Balik KB 28hb balik KL 29hb.Sebelum tu dah janji nak ambil dia dia airport pukul 9 pagi di KLIA 29hb ...hehehehhe Anak2 saya dibawah jagaan adik saya .Ayah Sof ni dah lama sakit hampir 10tahun.Buah pinggang problem akhirnya tinggalkan kami dengan macam-macam kenangan.
29hb Mei tu pula bila lepak di airport KB dapat message pula sepupu saya di Perak meninggal.Saya bercadang, husband balik kami akan melawat dia.Tapi tak ada rezeki saya nak jumpa dia .Sedih, Kak Mah ni kurang pendengaran dan dia juga kakak kepada Arwah Kak Tam sepupu saya yang meninggal baru-baru ini .Dan semalam 8hb Jun majlis perkahwinan anak sulung beliau . Tak sempat nak tengok anak perempuan nya bernikah ...
Rosnah anak Arwah Kak Mah 

Berita gembira juga 16 Mei dapat anak saudara baru .Anak adik saya Siti Hajar Nabiqah .



Dan ini pula anak adik ipar saya lahir pada 7 Mei Nur Hannah ....Alhamdulillah ...Affan nak keduanya siap nangis lagi sebab tak bawa balik .Sabar je lah ....

Sedih dan juga suka ....hmmmmm

4 comments:

  1. Mcm2 jadi ek kak...

    Affan nak adik tu kak.. hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zila hahaha dia nak kita org pla cukup dah kot. Dah nak masuk 40 dah tau

      Delete
  2. macam2 citer yer.. utara selatan dijelajah..

    ReplyDelete